English version of this page

Jason Hickel: Arne Næss-professor i 2023 ved Universitetet i Oslo

Senter for utvikling og miljø er stolte av å kunngjøre at Arne Næss-professor i 2023 er Jason Hickel.

Portrett Jason Hickel

Professor Hickel er en visjonær tenker, forfatter og akademiker som er internasjonalt kjent for sitt banebrytende arbeid med global ulikhet, imperialisme og økologisk økonomi. Hans siste bok er Less is More: How Degrowth Will Save the World (Penguin Books 2021).

Forside "Less is More"
Jason Hickel Less is more. How Degrowth Will Save the World (Penguin Random House, 2021)

Hickel er økonomisk antropolog, stipendiat i Royal Society of Arts og professor ved Institutt for miljøvitenskap og teknologi ved det autonome universitetet i Barcelona. I tillegg til sine vitenskapelige sysler, skriver han regelmessig for The Guardian, Foreign Policy, Al Jazeera, Current Affairs og publikasjoner.

Arne Næss Symposium 2023 med Jason Hickel avholdes 13. september 2023, på Georg Sverdrups Hus på Blindern campus, kl. 18.00.

Se arrangementssiden for programm og påmelding.

Merk at arrangementet vil foregå på engelsk.

Publisert 21. mars 2023 16:27 - Sist endret 7. sep. 2023 10:59