English version of this page

Includes årskonferanse samlet britiske og norske forskere

Includes engelske partner, Durham University, var vertskap for konferansen. Under tittelen "Climate Emergency! Energy Crisis!" fikk deltakerne presentert et bredt spekter av senterets pågående forskning.

Dame med mikrofon foran lerret med tekst om konferansen i Durham

Professor Simone Abram, leder av Includes forskergruppe ved Durham University, åpnet konferansen.

Det meste av Includes forskning finner sted i Norge, med forskere fra fem norske forskningsinstitusjoner og i samarbeid med våre 23 norske partnere. Den utenlandske delen av Include består av en gruppe forskere ved Durham University. Deres forskning stiller mange av de samme spørsmålene som våre norske prosjekter, med fokus på energirettferdighet og (fylkes)kommunenes rolle i energiomstilling.

Sju blide unge voksne utendørs
Godt sammensveiste stipendiater framme i Durham etter 2 600 km lang togtur.

Det var derfor mye å snakke om da Include-forskere fra begge sider av Nordsjøen møttes. Ideer og erfaringer ble utvekslet, om blant annet overgang til elektriske biler og tiltak mot energifattigdom. Hva mer som stod på programmet, ser du på konferansens nettside

I tråd med Includes miljøstrategi tok alle deltagerne fra Norge som hadde anledning til det, toget fra Oslo til Durham, via tunnelen under Den engelske kanal. I den norske delegasjonen var det hele ti doktorgradsstipendiater. På konferansens andre dag hadde de en egen sesjon, sammen med stipendiater fra Durham University. Se program og presentasjon av deltagerne på ph.d.-stipendiatenes sesjon.

Les Include-leder Tanja Winthers og arrangør Simone Abrams beretning fra togtur og konferanse

Presentasjoner

Her kan du se Power Point-prestantasjonene som ble benyttet under konferansen.

Publisert 24. okt. 2022 15:37 - Sist endret 19. des. 2022 10:26