English version of this page

Include Lunsj

Foto: pxhere.com

Velkommen til forskingssenteret Includes serie med lunsjseminarer! Her vil vi presentere noe av den nyeste forskningen innenfor feltene Include jobber med. Vi vil også bruke seminarene til å formidle ideer og perspektiver til inspirasjon i arbeidet for et sosialt rettferdig lavutslippssamfunn.

Tidligere

Tid og sted: , Digitalt - på Zoom

Presset for utbygging av naturområder kommer fra mange hold, deriblant behovet for fornybar energi. Vi belyser dilemmaene og ser på mulige løsninger for redusert arealbruk.

Tid og sted: , Online (Zoom)

Include is based on close cooperation between universities, municipalities and several other partners. In this seminar Chima Michael Anyadike-Danes, an Include researcher affiliated with Durham University, examines the difficulties that arose when Durham County Council sought to co-operate with Durham University in a research effort to plan post-carbon futures.

Tid og sted: , Soria Moria and live stream

In this seminar professor Janet Stephenson from University of Otago, New Zealand, will discuss the importance of culture in both constraining and opening up for a transition to a sustainable future.

Tid og sted: , Digitalt

Webinar: Klimatiltak i norske byer påvirker også omkringliggende områder, men har befolkningen der noe de skulle ha sagt? Og hvorfor får byene lov til å fortsette å spre seg?

Tid og sted: , Auditorium 2, Eilert Sundts hus, Universitetet i Oslo, Blindern

Internasjonale konvensjoner skal sikre truede dyrearter i deres eget habitat og mot ulovlig handel over landegrensene. Lever Norge opp til forpliktelsene?

Tid og sted: , Webinar på Zoom

Forskere fra Universitetet i Oslo og Statistisk sentralbyrå presenterer nye forskningsresultateter i dette digitale lunsjseminaret.

Tid og sted: , Auditorium 3, Eilert Sundts hus, Blindern, Universitetet i Oslo

INCLUDE Lunsj er en serie seminarer arrangert av forskningssenteret Include. Denne gang er det professor Magne Flemmen ved Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi som vil snakke om sammenhengen mellom klassetilhørighet og holdninger til miljøspørsmål. Alle interesserte er velkommen!

Tid og sted: , Digitalt (Zoom)

På årets første INCLUDE Lunsj vil vi presentere resultater fra to av våre forskningsprosjekter. De viser betydningen av å se klimatiltak i en samfunnsmessig sammenheng.

Tid og sted: , Zoom

Hvem rammes av karbonavgifter? Er det klimapolitikkens oppgave å redusere ulikhet?

Tid og sted: , Zoom

Hva motiverer unge til å engasjere seg for klimasaken, og hvordan kan vi sørge for at deres stemmer blir hørt? ... og hvilket skråblikk har Are Kalvø på saken?

Tid og sted: , Zoom

Kan partssamarbeidet være en drivkraft i klimaomstillingen i norske kommuner?

Tid og sted: , Zoom

Hvordan vil kommunene forvalte ansvaret for å beskytte viktige naturtyper og landskap fra inngrep? Hør Include-forskere presentere funn fra sin forskning.

Tid og sted: , Zoom

Can academic flying be justified in the face of a climate crisis?  How can academia change its air travelling habit? Join us in the second Include Lunch seminar, with political scientist Sebastian Jäckle and sociologist Mimi Sheller.

Tid og sted: , On Zoom

In this very first Include Lunch seminar, we have invited Professor and Include advisory board member Roger Keil to share some thoughts for inspiration.